Tuesday, April 3, 2007

Cyclus/Cycle1-StartWeek3

NL (Nederlands) - EN (English - see below)

NL - Het was een heel goed weekend: zon, lente-weer en quality-time met Johan: we hebben een fietstoer gedaan in de natuur, zijn op bezoek geweest bij ons papa en Eszter die nu naar Hongarije zijn vertrokken, hebben toffe babbels gehad met buren hier en daar en genoten van zelfgebakken heerlijke frietjes! Ik voelde me fysisch en psychisch zeer goed. En dat is inderdaad in lijn met de brochures over chemo - de laatste week van de cyclus voel je je best en tegen dat je je supergoed voelt, moet je weer binnen voor de volgende dosis.

Inderdaad - dinsdag is het terug zover... Maar ik ben er blij mee - want terug binnen gaan betekent inderdaad terug wat miserie van 4 dagen ziekenhuis en enkele dagen misselijkheid en vermoeidheid en geen smaak en misschien nog wat meer deze keer - maar anderzijds betekent dit ook (hopelijk) een nieuwe aanval op de 'slechten' van mijn film: dat ze maar allemaal doodgeschoten worden, die criminelen die in mijn lymfe, klier, bloed of waar dan ook in mijn lichaam zitten. Ze moeten eruit en dat is wat die dosis chemo voor me gaat doen. 'Ik kijk er al naar uit' is niet de uitdrukking, maar 'Ik wil er absoluut doorgaan' met resultaat ...

EN - My weekend was absolutely great! I had good times with sun, spring atmosphere and my dear husband Johan around - we biked in nature, and had good chats with family and neighours. No real complaints except for tiredness after an effort. Exactly in line with the brochures on chemo - last week of cycle is best - by time you need to get back...

Next Tuesday I go back in for 4 days indeed... And I am happy in a way - not because it means misery for 4 days and loss of taste afterwards, nausea, tiredness and maybe even more now for second time, but it (hopefully) means that the 'bad ones' of my movie are attacked: yes - let them all be killed, these criminals that are running or swimming in my lymphe, gland, wherever... They have to get out and that is what the doses of chemo will (need to) do. 'I look forward to my hospital therapy' is not the right statement, but 'I definitely want to go through it' with the right results...

1 comment:

Jesse said...

Hoi Gwenda,

Heb het hele relaas nog eens gelezen (na het al een keer van je gehoord te hebben), en ben nogmaals zwaar onder de indruk van wat je overkomen is. Het leven verandert dan wel heel drastisch, niet ? Ik heb grote bewondering voor je aanpak en de grote steun die je krijgt van Johan. Ik geloof echt dat je op de goede golf zit ! Zit er boven op en "ride that wave". Als je behoefte hebt aan een bezoek en babbel, laat maar horen, en dan kom ik eens af.
Liefs, Jesse