Monday, April 16, 2007

Terug thuis na Cyclus 2 - Back Home after Cycle 2

NL (Nederlands) - EN ( English - see below)
NL
De tweede cyclus zit erop! Het is echt wel een aparte ervaring - de eerste keer is alles nieuw en kijk je afwachtend en nieuwsgierig - de tweede keer ken je het proces en kom je ook weer in contact met gelijksoortige aspecten - zoals...
- het inpakken van je zak de avond voor het vertrek (ik hoop echt dat ik na deze 2de keer die fractie ga kwijtspelen waarin ik denk dat ik voor het werk aan het inpakken ben... vreselijk raar is dat!)
- het daarmee gepaard gaande mentale besef van waarin we nu toch terecht gekomen zijn en de nodige tranen en knuffels - gelukkig helpt mijn veerkracht, een stevige weenbui, en dikke knuffel en babbel me er wel weer bovenop om ertegenaan te gaan!
- het 'inchecken' in het ziekenhuis (nee - ze geven je geen electronische kaart om je deur te activeren, maar activeren mijn port-a-cath door alle buisjes etc op aan te sluiten...)
- en daar gaan we dan weer - met de baxters aan mijn paal bij het bed - met verpleegsters die regelmatig langskomen - met niks echt omhanden en toch zo veel - veel overwinningen te voeren in mijn lichaam

Deze keer werd ik in het ziekenhuis sneller wat slechter - misselijker en slechte smaak van water en eten. Ja - zelfs water kan ik amper verdragen - ik vroeg dan maar wat kruidenthee 's avonds 'toch hotel?!) en dat ging er dan net door ...
Maar 'k kan echt niet klagen. Ik heb geen pijnen ofzo - en moraal zit goed - en zeker nu ik weet dat de chemo werkt!!!! Op naar de recuperatie nu thuis en dan de volgende startend op 30 april...

EN
The second cycle is over!! Really a particular experience as one re-lives similar aspects as in the first one, like...
- the packing of my bag the night before (I really hope I will get rid of that fraction of a second thinking I am going on a business trip - terribly awkward and not funny!)
- the correlated mental consciousness of where I am/we are in - with necessary tears and cuddles - fortunately a good moment of tears, a great cuddle and talk and my resilience, help to get in the right shape again soon after!
- the 'check-in' at the hospital - no - I am not getting entering into their room with an e-card, but into their systems (read baxters etc) while they connect my port-a-cath again!
- and there we are - on the bed or walking around, with my baxters, nurses checking regularly, nothing going on and yet so much going on (lots of victories in my body...)

I became easier and quicker nauseaus this time than last time, and could not really stand water (not even still taste-less water!).
But I cannot complaint. I don't have aches, and my moral is good - especially now that I know that the chemo is WORKING!! Up to my recuperation at home and next session starting on April 30th...

1 comment:

Unknown said...

*hugs*

Hope you're doing well and relaxing a bit prior to the next session! It's off to Budapest in a couple days for me and I really regret that I will not get to spend my first ever FIDI congress with you!

Magda