Friday, July 20, 2007

Positieve Inspiratie - Positive Inspiration

NL (Nederlands- EN (English - see below)

NL
Ik ben alweer 3 weken thuis na vorige chemo en dus VEEL positiever en hoopvoller dan in of net na het ziekenhuisbezoek. Spijtig genoeg maandag weer binnen - voor 6de en waarschijnlijk laatste chemo... Maar OK, laat het een week zijn waarin die slechte kankercellen die er nog zijn serieus aangepakt worden en helemaal verpletterd worden - we gaan ervoor!!!!
Ondertussen ben ik er ook meer en meer van overtuigd dat er naast de medische goede zorgen en therapieën elementen zijn die ik zelf in handen moet nemen en waarvoor ik de boeg moet omgooien om mijn 'slaagkansen' te vergroten. Ik ben enorm positief geïnspireerd door de Amerikaan Tom Monte's boek 'Unexpected Recoveries' en ga in Augustus op consultatie en workshop bij hem - samen met Johan. Hopelijk zal het dieet, ... dat hij me zal adviseren me evenveel geluk brengen als de andere mensen die 10-15 jaar na gelijkaardige kankerdiagnoses nog steeds gelukkig leven. Ik kijk er al naar uit!
Ik voel ook echt aan dat ik heel veel vitaminen krijg van alle mensen die me nauw opvolgen met ziekenhuis-of thuisbezoekjes, telefoontjes, of sms/email berichtjes of andere ideetjes om samen dingen te doen. Toen ik zelf druk in de weer was met mijn werk heb ik nooit beseft hoe belangrijk en waardevol dit kon zijn. Heel erg bedankt!

EN
I am at home already for 3 weeks after previous chemo and therefore MUCH more positive and hopeful than in or right after the hospital. Unfortunately I need to go back in on Monday - for 6th and probably last chemo... But OK, let it be a week in which those bad cancer cells that remained so far can be tackled and destroyed seriously - let's go for it!!!
Meantime, I am more and more convinced that besides the good medical care and therapies, there are elements that I needs to take in my own hands and for which I need to make serious changes in order to increase my 'success rate'. I am enormously positively inspired by american Tom Monte's book 'unexpected recoveries' and we are having a consultation and a workshop with him in August. Hopefully the dietetc that he is going to advice me is going to bring me as much luck as those other people that were similarly diagnosed with cancer and still enjoy lucky and healthy life 10-15 years after. I am already looking forward to it!
I also truly feel that I am getting lots of vitamins from all the people that that are truly interested in me and follow me up with their visits, phone calls, text/email messages or other ideas of doing things together. When I was myself busy at work, I never realized towards others how important this could be... Thank you very much!

2 comments:

klara said...

lieve gwenda,
ik wens je heel veel sterkte voor de chemo morgen en duim voor je met al mijn kracht. ik zal je heel veel reiki sturen de volgende dagen
succes,
klara

Ingrid F said...

dag gwenda
ik ben nu zelf 3 weken afwezig geweest en had eerlijk gezegd een beetje 'schrik' om naar je dagboek te gaan kijken. Ik ben dan ook ongelooflijk blij voor jou dat het weer de goede kant op gaat!!
Courage verder hé en tot ziens!
Liefs
ingrid