Friday, August 24, 2007

De juiste weg - The right way...

NL (Nederlands) - EN (English - see below)

NL
We zijn op de juiste weg! Zo voelt het echt aan wat betreft de toekomst en zo is het op dit moment ook wat betreft de ziekenhuisresultaten...
Er is zoveel om over te schrijven - mijn afgelopen week en dagen zijn zeer intensief geweest en hebben me veel bijgebracht om met volle moed verder te stappen op mijn genezingspad. De ontmoeting met Tom Monte was zeer zeer goed. De gevolgen hiervan (oa zeer strikt dieet) zullen nog wel verschijnen in volgende verslaagjes... Ondertussen krijg ik ook Reiki behandelingen van vriend(inn)en die ik leren kennen heb tijdens onze Reiki opleiding van een geweldige Reiki master (Frank Coppieters) en die doen ook veel deugd.
Ziekenhuisbezoek van maandag (wat een lange dag - Bekers vloeistof (lees chemische brol) drinken en 45' wachten voor scan, en daarna ellenlang wachten voor doktersgesprekken van 10'...) - enfin, die dag dus heeft ons het volgende nieuws gebracht:
--- het kleine letsel dat ze zagen in mei en feb hersenscans vinden ze niet meer terug - drie dokters hebben ernaar gezocht en er is niks meer te zien! Fantastisch. Was dat nu kanker die terug afgenomen is of een overblijfsel van de operatie dat verdwenen is - er is geen letsel meer op zichtbaar niveau. (Wie weet heeft mijn nieuwe manier van leven/eten/... al zo'n invloed...). De professor van de radiotherapie heeft beslist om de hersenen preventieve bestraling te geven voor een 3 tal weken.
--- het kliertje aan borstbeen/long is gereduceerd tot 1.3 cm - volgens oncoloog een uitstekend resultaat (ik lees 'goed')- kan littekenweefsel zijn, kan nog enkele kankercellen bevatten - dat weten ze niet. Dus heeft de professor van de radiotherapie beslist om dit nog enkele 'kloppen' te geven met bestraling - beter risico's reduceren tot minimum...
Ik zou een klein deeltje van mijn long verliezen (klein deeltje - geen effect op dagelijks functioneren).
Bestraling met compleet haarverlies is dus het vervolg op medisch vlak. Ik geloof erin dat dit inderdaad goed zal zijn om de microscopische kankercellen in mijn lichaam (want het is systematisch aangetast) onder de knoet te krijgen. En naast deze medische therapie geloof ik ook heel sterk in Tom's advies op andere gebieden over hoe mijn lichaam haar immuniteit zal terugwinnen om kanker in de toekomst te overwinnen. We gaan ervoor! We gaan er weer met volle moed tegenaan - de vechthelm op en de krachten gebundeld!
Timing bestraling - zie hiernaast rechts op het scherm onder 'Wat nu?'

EN
We are on the very right track! That is how it feels as far as the future is concerned and that is for the moment also wat the hospital results of Monday reveal... There is so much to write about - last week and days have been so intensive and gave me so much to continue walking on my path of recovery - full of courage. The meeting with Tom Monte was very very good - he was so inspirational. The consequences of this (such as a very strict diet) will be talked about in next posts on this blog I am sure. Meanwhile I also get Reiki treatments of friends I made at the recent Reiki training we had from a great Reiki master (Frank Coppieters)- that as well is very good.
The hospital visit ( what a long day - drinking glasses of chemical (bad) liquids and waiting for 45' for scan, afterwards waiting endlessly for talks of 10' with doctors...) - anyway, that day has brought us following news:
--- the small thing that was seen on the brain scan of Jun/Jul and Feb can't be seen anymore - three docters have looked for it and can't see anything of that anymore! Fantastic!! Was it cancer that reduced again or a remainder of the surgery that now has disappeared - they don't know but we know that nothing is seen at this level of visibility. The prof of radiotherapy has decided to give a preventive brain radiation for about 3 weeks.
--- the gland at sternum/lung has reduced to 1.3 cm - this is according to the oncologist an excellent result (I read 'good')- can be XXX or contain still cancer cells, they don't know. The prof of radiotherapy has decided to give this gland a few extra 'knocks on the head' with radiation now that we have come so far in the battle - best to reduce the risks to a minimum...
I would loose a little part of my lung (small part not noticeable in day-to-day functioning).
Radiation with total loss of hair will happen now. I do believe that it will be good to fight the microscopic cancer cells in my body (as it is systematically impacted). And besides this medical therapy, I have so much belief in Tom's advice on other areas as to how my body will regain immunity to fight cancer in the future. Let's go for it!
I (We) have full courage to go on and fight with united owers!
Timing radiation- see at right side under 'What next?'

3 comments:

Karin Wouters said...

Dag Gwenda,
Wat een geweldig nieuws allemaal !
Sylvie had me al één en ander verteld, maar het is heerlijk om je enthousiasme te lezen in je blog. Ik zou best wel meer willen horen over die nieuwe levensstijl van je. Die doet je duidelijk goed.
Succes met de bestralingen in september.
En die haren komen wel weer terug. Kijk maar eens naar al onze groene bomen. Telkens opnieuw weer fris na een herbronning in de winter.

Lieve en Guy said...

Hallo Gwenda,
Alleen maar hoopgevende berichten!!
Door je positieve ingesteldheid en
levensmoed is je genezingsproces
reeds goed gevorderd.
Hopelijk is na de zware chemo de bestraling minder belastend.
Geniet van de aangename momenten en
vergeet snel de minder leuke.
Heel veel succes met het dieet en de komende behandelingen.
Groeten van Lieve en Guy

Unknown said...

Dag Gwenda,
Jouw blog volgen vind ik zo mooi! De manier hoe je alles aanpakt, hoe je de dingen bekijkt... je bent een voorbeeld voor velen. Ik ben dan ook zo blij voor je dat alles zo positief evolueert. Ik ben ervan overtuigd dat jouw ingesteldheid hier heel veel mee te maken heeft. Volhouden dus! Ik vind het ook tof dat je de weg naar reiki gevonden hebt. Dit zal je ook zeker helpen. Reiki heeft voor mij ook een totaal nieuwe kijk op het leven gegeven met veel nieuwe inzichten en prachtige momenten. Ik kijk ernaar uit om je eens echt te ontmoeten want ik denk dat we het heel goed samen zouden kunnen vinden... Geef Jesse gerust een seintje als je er klaar voor bent om eens naar Haaltert te komen. Nog veel sterkte en groetjes van Jesse en Karleen!