Tuesday, August 14, 2007

Tussen twee tussendoortjes door... - In between two breaks...

NL (Nederlands) - EN (English - see below)

NL
We hebben ons eerste tussendoortje achter de rug... Normale gezonde mensen spreken van een vakantie en plannen een reis lekker op voorhand en liefst heel ver weg, ergens waar er heel veel zon is... Bij ons is het een last-minute planning geworden in functie van het ziekenhuisverdict en mijn toestand, op bereikbare afstand van Gasthuisberg (ziekenhuis Leuven) - in België dus - een plek waar we inderdaad helemaal geen last hadden van te veel zon of hitte... Het klinkt misschien zielig, en toch was het verre van triest - we hebben een zeer geslaagd weekje achter de rug: lekker relax - alles kan, niets moet - fietsen aan de Damse vaarten en omgeving - wandelen langs de zeedijk en op het strand - zwemmen in zee (jaja!! joepie - foto gecensureerd...) - effe gaan dansen op Polè Polè Beach (bijna high van alle wiet rokende shakende tieners rondom - man we worden oud...) - genieten van heerlijke mosseltjes en verse garnaaltjes. We hebben echt genoten. Ik moet tussenin spijtig genoeg nog steeds namiddagdutjes doen, en als ik al eens een dagje of 2 oversla, heb ik steevast de gevolgen te dragen de dagen nadien. Zo heb ik momenteel al drie dagen last van enorme vermoeidheid. Zelfs het familiefeestje van zondag bij de schoonfamilie heb ik half in bed doorgebracht - vreselijk vond ik dat - ik die als normale mens wil functioneren en gezien worden... spijtig genoeg heb ik het niet te kiezen - mijn lichaam dicteert me nu en ik luister er best maar goed naar. Het volgende tussendoortje is Tom Monte in Orval - wat ben ik benieuwd en ook wel wat nerveus. Mijn verwachtingen zijn misschien een beetje te hoog... Enfin, we zullen wel zien. Aan mijn neef(ke) Bart en zijn eega(tje) Carry - een fantastische trouw toegewenst!! Ik vind het ontzettend spijtig dat we er niet bij zullen zijn! Maak plezier voor ons erbij...

EN
We have had our first summer break... Normal people would speak of a holiday and plan a trip well in advance, preferrably far away with lots of sun... For us it was a last minute planning in function of the hospital verdict and my condition, at reasonable distance of Gasthuisberg (hospital Leuven) - in Belgium - a place where we indeed did not have any worries at all about too much sun or heat... It might sound pathetic, and yet it wasn't sad at all. We had a great week: relaxing - anything possible, no obligations - cycling near the channels and rivers in Damme - strolling on the beach - walking on the seaside - swimming in the sea (yeahyeah!! yippie - photo censured...) - dancing a bit at the festival Polè Polè Beach (got out nearly high of all wheet smoking shaking teenagers around us - man we are getting old...) - enjoying delicious fresh mussles and shrimps and fish. We really enjoyed. In between I unfortunately have to take afternoon naps, and if I skip a day or 2, I have to go through the consequences the days after. At this moment for example I am seriously tired for 3 days already. Even at the family party of my family in law last Sunday I spent half of the time in bed, which I thought was horrible - I want to be seen as a normal person who functions normally ... Unfortunately I sometimes have no choice - my body dictates me now and I have to listen to it... The next break is Tom Monte in Orval - I am soo curious and a bit nervous as well. My expectations might be a bit too high... Anyway, we'll see.

No comments: