Wednesday, October 31, 2007

Effe samen rusten - A little rest together




NL
Johan heeft vakantie kunnen inplannen en we zijn samen 5 dagen naar Marokko geweest om onze 7de huwelijksverjaardag te vieren! Het is nu toch altijd de vraag of ik ooit nog dit of dat zal doen, en reizen met een vliegtuig was zo een van die vragen waarop ik dacht dat het antwoord nee zou zijn. Toch gevlogen dus na goedkeuring van dokters - en wat zon in de herfst gaan opzoeken - uiteraard met de nodige zonnecreme zoals altijd...
Het was heerlijk - we hebben niet zoveel kunnen zwemmen buiten als we wilden (veel wind - onverwarmd zwembad) - maar we hebben tijd samen gehad, veel gerust, ons laten verwennen, en zalig genoten van de zee en haar golven - fantastisch!
Deze week zijn we nog samen thuis en morgen bezoeken we Tom Monte terug... Het is echt moeilijk - aan de ene kant geloof ik in de alternatieve aanpak en het grote belang van voeding - aan de andere kant wil/kan ik niet zo streng zijn voor mezelf (ben ik dat al niet mijn hele leven geweest?) en zoek ik een gematigder programma met meer focus op sport om gezond(er) te geraken... Ik hoop na morgen een eigen zelfzorgprogramma te kunnen opstellen dat haalbaar is en waar ik direct een goed gevoel bij heb (spijtig genoeg kan ik met mijn kanker geen direct aantoonbare resultaten meer eisen zoals in de werkomgeving...). En altijd zal die ene vraag blijven hangen - hoeveel extra tijd kan ik voor mezelf 'kopen' met de keuzes die ik maak... wie had gedacht dat ik/we met die vraag vanaf nu zal/zullen verder moeten... Gelukkig heb ik Johan met zijn fantastische steun - wat een positieve stimulans, net als de goeie vrienden rondom.

EN
Johan could plan some holidays and we have been to Morocco for 5 days to celebrate our 7th anniversary! It is always a bit the question now whether I ever will be able to do this or that, and traveling by plane was one of these questions of which I thought the answer would be no. So I had another flight (after approval of doctors) - and got some sun during fall time - obviously accompanied of the necessary suncreme as usual...
It was wonderful - we could not swim as much as we wanted to (wind - pool not heated yet) - but we spent time together, had good rest, were treated well, and enjoyed the sea and the waves tremendously- fantastic!
This week we are still together at home and tomorrow we visit Tom Monte again... It is really tough - on the one side I belief in the alternative approach and and the importance of the food - on the other side I don't want to be / can't be so strict for myself (have I not been too strict already for my whole life?) So I am looking for a more moderate programme with more focus on sports to get healthy(ier)... I hope I can set up an own selfcare programme after tomorrow - one that is achievable and that gives me a good feeling (unfortunately I cannot measure direct results as in a work environment...). And of course that one question will always remain now- how much extra time can I 'buy' myself now with the choices I am making.... Who would have thought last year that I/we would have to live with that question as from now ... Fortunately I have Johan with his fantastic support as a positive trigger, as well as good friends around.

No comments: