Tuesday, January 8, 2008

Liefde en genot - Love and joy

NL
Ik heb van zoveel mensen zoveel lieve attenties gekregen de laatste weken - elk op zijn manier: met woorden, knuffels, bloemetjes, geschenkjes, tekeningen, bekende handtekeningen, gestes, bezoekjes-aanwezigheid, een feestje, een verrassingsontmoeting met mijn favoriete actrice, goeie babbels, ontspannende lachmomenten, zangnostalgie, geweldige shiatsu, ...
er was 1 grote gemeenschappelijke factor in alle manieren: een mooie portie liefde... bedankt daarvoor - het doet zo'n deugd!

Ik heb alle pijn in mijn hoofd onder controle met de medicatie - dus ik voel me fysiek nog OK, buiten de felle vermoeidheid waar ik wel rekening mee moet houden in het 'plannen' van onze dag... Maar als we goed plannen, dan kan ik genieten van enkele dingen en dat is ook wat Johan en ik nu ten volle proberen te doen, zolang de fysiek me dit nog toelaat.
De fysiek kan op een bepaald moment veranderen met neurologische uitvallen en dokters kunnen me niet juist zeggen wanneer en hoe dit zal gebeuren - binnen enkele maanden...
Een behandeling is nu niet meer mogelijk (operatie, chemo, bestraling - sinds de nieuwe onverwachte status van december zijn deze geen mogelijke opties meer ondanks de onverwacht goeie reactie van mijn lichaam hierop tot november). We genieten van wat kan op de best mogelijke manier...

EN
I have received so many attentions/gestures over the last weeks - in many ways: with words, with hugs, flowers, presents, symbols, drawings, famous signatures, gestures, visits-presence, a party, a surprise-meeting with my favourite actress, good talks, relaxing laughing moments, singing nostalgy, great shiatsu treatments, and so many more...
there was 1 big common factor in these ways: a beautiful portion of love... thanks for that - it really warms my heart!

I have all the pain in my head under control with the drugs/medication- so I feel still physically OK, except for the extreme tiredness that we need to take into account when 'planning' our day... If we plan the day well, I can really enjoy things, and that is what Johan and I are trying to do to the full, as long as my physical condition allows me to.
My physical condition can change at a certain moment with neurological disfunctioning and the doctors can't predict when and how exactly this would happen - it will within months.
A treatment is not possible any longer (surgery, chemotherapy, radiation- since the new unexpected status change of december I don't have any more options despite the unexpectedly good reaction of my body on those treatments up till november).
We enjoy the days and moments we are given - in the best possible ways...

1 comment:

Ed'dy's website said...

Lieve Gwenda

Alhoewel ik meestentijds niet om de juiste woorden verlegen zit, vind ik het toch heel moeilijk om jou op een acceptabele manier een voorspoedig 2008 toe te wensen. Ik kan me voorstellen dat je elke nieuwjaarswens met de nodige scepsis zult aanhoren. Desondanks wens ik jou heel veel liefde en warmte toe. Ik vind het nog steeds heel moeilijk te aanvaarden dat de positieve vooruitzichten van enkele maanden geleden plots zo zijn veranderd. Wees er van overtuigd dat ik heel veel aan je denk, met name aan de leuke tijden die we samen met de groep hebben meegemaakt. Ik ga er gewoon van uit dat je nog heel lang bij ons blijft op een voor jou acceptabele wijze, zonder pijn en met een gezonde dosis hoop dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn. Graag tot weerziens.
Warme groeten van een vriend uit een wereld die je nog steeds mist
Ed van Bodegraven