Monday, October 15, 2007

Kleuren en zon - Colours and sun

NL
Kleuren en zon ...
- in het mooie herfstlandschap buiten...
- in mijn gedachten nu de behandelingen achter de rug zijn...
- in het vooruitzicht op ons klein reisje dat we plannen binnenkort...

De behandelingen zijn netjes afgerond - ik moet niet meer naar Gasthuisberg - tenminste dat denk je dan telkens als er weer een stap is afgerond - maar natuurlijk wacht er me toch wel weer een bezoek voor een volgende controle binnen een aantal weken. Maar goed, geen behandelingen meer, en niet meer elke dag naar Leuven... fantastisch. Nu moeten de bestralingen 6 weken doorwerken en dan wordt er gescand om te kijken waar we staan en wat er te doen valt.
Dus heb ik 6 weken 'vakantie' - goed zo! Ik heb ze nodig - want ik ben immens verrast hoe vermoeid ik ben van de bestraling. Die behandeling heeft me meer doen afzien dan de chemo -ofwel weet ik dat al niet meer...
We zijn in elk geval blij dat we hier al geraakt zijn op een goeie manier - en willen/moeten onszelf toch wel wat rust geven nu. Voor Johan is dit moeilijk met de job en alles erbij. Maar we hebben het kunnen regelen om enkele dagen ertussenuit te gaan binnenkort. Ik moet enkel nog naar de dokter om wat testen te doen ivm mijn bloeddruk enzo om zeker te kunnen gaan. Mijn bloed is namelijk nog altijd wat zwak en ik heb dikwijls last van lage bloeddruk.
Voor de rest is het nu echt wel tijd om mijn heft in handen te nemen en mijn zelfzorg terug op te starten: bij deze een commitment naar regelmatige reiki, yoga, meditatie, dans/zang en goede voeding. Ik wil echt de andere kant van de holistische visie meer tot zijn recht laten komen om mijn genezing te bevorderen. En natuurlijk hoop ik ook dat vele vrienden mee bidden voor of denken aan mijn proces!

EN
Colcours and sun...
- in the beautiful fall landscape outside...
- in my thoughts now that the treatments are finished...
- in the perspective of our little trip planned soon...

The treatments are finalised - I don't have to go to the hospital anymore - at least that is what you think each time you have finished a step of the process - but of course there is another visit planned in a few weeks to have a check-up. But OK, no more treatments, and no drive to Leuven every day ... fantastic. Now the radiations have to work for the next 6 weeks and then follows a scan to see what to do next.
So I am having 6 weeks of 'holiday'- very good! I need them - as I am immensely surprised how tired I am from the radiation. That treatment seems to have made me suffer more than the chemo -or I might not remember that anymore...
We are in any case very happy we've reached this point already this way- and want/must give ourselves some rest soon. For Johan this is tough with his job and all. But we could manage to 'escape' for a few days soon. I just need to see the doctor before to do some test of my blood and blood pressure as they are still weak and low.
Besides the above, it is time for me to take my self care programme in hands now and make place for the other part of the holistic approach. Here's my commitment to integration of regular reiki, yoga, meditation, dance/singing and good food. Up to increase of my recovery chances!
And of course I do hope many friends are praying for or thinking of me to support my process!

No comments: