Friday, October 5, 2007

Nieuwe lei in Oktober - New start for October

NL
Met het vallen van de bladeren blijkt nu ook mijn haar echt wel uit te vallen... elke 'pluk' op mijn hoofd resulteert in een 'vangst' van een 50-tal haartjes, goud en blinkend - klaar om opgeborgen te worden...
Het is spijtig, maar vooral ook pijnlijk: mijn hoofdhuid doet er pijn van (of is dit ook nog een reactie op de bestraling zelf, die felle pijn bij elke aanraking?). Haar of geen haar, ik voel me (hout vasthouden) weer wat beter/sterker sinds een paar dagen. Ben supersupermoe, heb nog misselijkheid en slechte smaak, maar mijn MORAAL is terug, viva la vita!! Dat is toch al heel positief! Ik heb het einde van de bestraling in zicht dinsdag - heb enkele mooie bezoekjes van vrienden in het vooruitzicht - ik kan genieten met mijn liefste schat Johan van de natuur in dit prachtig seizoen - en er is terug recuperatietijd in zicht - zaaalig. De Reiki doet me ook heel veel deugd en volgende week start ik zelfs met Waterreiki ook - benieuwd wat dat gaat geven.
Na het opzijschuiven van mijn dieet en het decadent zondigen eraan (oh help als het vet van mijn frietjes, pizza, kip, vlees, choco en desserts maar geen kankercellen op hol heeft gejaagd!), nu zal ik dus ergens terug op een middenweg of zelfs de beste weg moeten terecht komen. Het goeie is dat ik kracht en een paar kilos herwonnen heb - het was nodig. Dat zal nu - als de bestraling gedaan is - wel weer beter mijn focus kunnen krijgen. Gelukkig.

EN
As the leaves of the trees are falling, my hair is falling as well... each 'grip' on my head results in a catch of about 50 hairs, all nicely gold and shiny - ready to be treasured... It is sad, but mostly painful: the skin of my head is so in pain (or is that a reaction on the radiation?). Hair or no hair, I feel (touch wood)since the last days again somewhat stronger and better. I am still supersupertired, am nauseous and have bad taste, but my MOOD is positive again, viva la vita!! That feels so good! I have the end of the radiation next Tuesday - have some nice visits of friends ahead - can enjoy nature in this beautiful season with my dear Johan - and we have some recuperation time ahead of us - wonderful. The Reiki is doing me well and next week I am even starting with Water Reiki -curious how that will be. After setting aside my diet en sinning tremendously, (oh help, please, I really hope the chips, pizza, meat, chicken, and one dessert did not stimulate my cancer cells !), now I need to find my way again back to that best road or middle road. Good thing is that I regained force and a few kilos - it was needed. Once this radiation is finished, it is going to be easier to focus on that again, fortunately!!

No comments: